Praktyczny kurs menedżerski dla kapłanów
Kurs menedżerski dla kapłanów 23.10.2012 – 14.03.2013
Na skróty:
» idea kursu
» program szkolenia
» szczegóły organizacyjne, terminy
» koszt uczestnictwa
» kontakt
» zgłoszenia
Pobierz » Folder informacyjny PDF
Idea kursu
Współczesny Kościół potrzebuje dobrych przywódców, szefów, menedżerów. Ludzi otwartych na zmiany, doskonalących swoje kompetencje, kreatywnych, potrafiących skupiać wiernych wokół parafii, współpracować z otoczeniem, zarządzać ludźmi i majątkiem, posiadających ugruntowaną wiedzę z zakresu zarządzania.
Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców Talent, prowadzone przez Księży Sercanów - rozpoczyna 23 października praktyczny kurs menedżerski dla proboszczów, kapłanów kierujących instytucjami kościelnymi.
Szkolenie wyposaży kapłanów w fachową wiedzę i narzędzia, pozwoli na wymianę doświadczeń oraz wypracowanie rozwiązań. Niewątpliwym atutem kursu jest jego praktyczne ukierunkowanie oraz możliwość pracy w małej (max. 16-osbowej) grupie.
Program szkolenia
I. PARAFIA – SPECYFICZNA ORGANIZACJA I JEJ WIZERUNEK – 18 godzin
1. Parafia jako organizacja
2. Wizerunek parafii
3. Wykorzystanie internetu w parafii
4. Podatki w myśl społecznej nauki kościoła
II. WSPÓŁPRACA Z WIERNYMI – 18 godzin
1. Współpraca z wiernymi jako realizacja misji duszpasterskiej i apostolskiej parafii
2. Ochrona danych osobowych
III. ZARZĄDZANIE PERSONELEM W PARAFII – 18 godzin
1. Wprowadzenie do pracy w parafii
2. Delegowanie zadań
3. Motywowanie
4. Ocena pracy
IV. ZARZĄDZANIE FINANSAMI – 18 godzin
1. Ekonomia w parafii
2. Planowanie przedsięwzięć
3. Zasady gospodarności
V. ROZWÓJ KOMPETENCJI OSOBISTYCH – 18 godzin
1. Organizacja pracy i zarządzanie czasem
2. Trening kreatywności: twórcze i krytyczne myślenie
3. Metody twórczej pracy nad homilią
PROWADZĄCY
Anna Jaworek – ekonomistka, dziennikarka, doświadczony szkoleniowiec. Autorka wielu programów szkoleniowych i materiałów dydaktycznych. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorców i kadry menedżerskiej. Praktyk zarządzania i organizacji pracy. Od 13 lat współpracuje z Duszpasterstwem Przedsiębiorców i Pracodawców Talent prowadzonym przez Księży Sercanów.
Ewa Małek – ze szkoleniami związana od 12 lat. Przewodnicząca podlaskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Trenerka umiejętności społecznych, kompetencji zarządzania oraz budowania współpracy i partnerstwa. Edukatorka partycypacji społecznej, ekspert wsparcia procesów zarządzania w biznesie. Autorka publikacji i materiałów dydaktycznych.
ks. Przemysław Król – sercanin, święcenia przyjął w 2005 roku. Doktorant na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie. Od 2007 roku współtworzy Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców „Talent”. Pasjonat nowych form komunikacji, twórca stron (www.DuszpasterstwoTalent.pl i inne), współtwórca kilkunastu projektów internetowych (mailing, pozycjonowanie, wideokonferencje, Facebook).
ks. Piotr Kobeszko – święcenia przyjął w 2007 roku. Doktorant i wykładowca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego na Wydziale Nauk Społecznych, prowadzi zajęcia z zakresu współczesnych kierunków pedagogiki oraz pedagogiki chrześcijańskiej. Doświadczony szkoleniowiec i moderator. Pełnił funkcję asystenta KSM archidiecezji Białostockiej.
Szczegóły organizacyjne, terminy
Kurs menedżerski dla kapłanów składa się z 5 spotkań, każde trwa 3 dni (18 godzin zajęć). Łącznie obejmuje 90 godzin efektywnej nauki. Warsztaty zorganizowane poza strukturami uczelnianymi, nieakademicka forma spotkań, podkreślają ich praktyczny wymiar. Zajęcia mają formę aktywnych warsztatów, angażujących wszystkich do wspólnej pracy, wymiany doświadczeń, ćwiczenia umiejętności w bezpiecznych warunkach grupy szkoleniowej. Maksymalna ilość uczestników w grupie 16 osób.
Uczestnikom zapewniamy noclegi i pełne wyżywienie. Harmonogram zajęć pozostawi każdemu Kapłanowi czas na indywidualne skupienie i modlitwę. Zaplanowanych jest także szereg atrakcji, w tym spotkanie z ciekawym gościem, zwiedzanie Warszawy, spotkania i gry integracyjne.
Miejsce szkolenia
Zajęcia odbywają się z w klasztorze Księży Sercanów w Warszawie, ul. Łowicka 46 (Stary Mokotów). Dojazd z Dworca Centralnego PKP tramwajem linia nr 10, 16, 17, 33 (ok. 25 minut). Zakwaterowanie uczestników w pokojach jednoosobowych z łazienką.
Terminy zjazdów
23–25 październik 2012 r.
27–29 listopad 2012 r.
11–13 grudzień 2012 r.
26–28 luty 2013 r.
12-14 marca 2013 r.
Program zjazdu:
I dzień | II dzień | III dzień |
18.00 – zakwaterowanie |
7.45 – Jutrznia |
7.00 – Jutrznia i Msza Święta |
Koszt uczestnictwa
Koszt uczestnictwa w półrocznym kursie (15 dni – łącznie 90 godzin) wynosi 3600 zł od osoby.
Wpłatę można dokonać jednorazowo przed szkoleniem lub w trzech ratach:
I rata – zaliczka w wysokości 600 zł w momencie zgłoszenia na szkolenie (decyduje kolejność zgłoszeń)
II rata – 1500 zł – w terminie do 10 października 2012 r.
III rata – 1500 zł – w terminie do 10 grudnia 2012 r.
Cena obejmuje:
1. Dostęp do wiedzy eksperckiej z dziedziny prawa, zarządzania, umiejętności społecznych, wizerunku, dziennikarstwa, marketingu.
2. Komplet materiałów edukacyjnych na nośnikach CD.
3. Możliwość wymiany doświadczeń.
4. Możliwość przećwiczenia umiejętności w bezpiecznym środowisku i informację zwrotną.
5. Gotowe narzędzia do wykorzystania w pracy, np. budżet, plany działań, struktury, drzewa decyzyjne, scenariusz rozmów, schemat regulaminu organizacyjnego, itp.
6. Opiekę merytoryczną i organizacyjną.
7. 2 nocleg w jednoosobowym pokoju z łazienką.
8. Całodzienne wyżywienie w każdym dniu pobytu na szkoleniu.
9. Spacer badawczy.
10. Wieczór z gościem, piesza wycieczka do sanktuarium Św. Andrzeja Boboli, spacer po Warszawie.
11. Certyfikat ukończenie kursu.
Nr konta, na które należy dokonywać opłaty za uczestnictwo w szkoleniu:
09 1020 2892 0000 5102 0211 6978
Księża Sercanie Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców
ul. Saska 2, 30-715 Kraków
Kontakt
Wszelkie pytania związane z organizacją i zakresem merytorycznym można kierować bezpośrednio do koordynatorów szkolenia:
Ewa Małek, tel. 510 668 720 ewamalek@arsapolska.pl
ks. Grzegorz Piątek SCJ tel. 600 896 895 gpiatek@scj.pl
Zgłoszenia
Wypełnij formularz, aby zapisać się na kurs
Po zapisaniu się otrzymasz wiadomość e-mail. Pamiętaj, że o kolejności zgłoszeń decyduje wpłata zaliczki w wysokości 600 zł.
Zgłaszając uczestnictwo w warsztatach uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sercanów Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców, jego adresu poczty elektronicznej, w myśl przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) w zakresie prowadzonej Sercanów Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców działalności marketingowej oraz zgodnie z Ustawą z dnia 18.07.2002 r. (Dz. U. nr 144, poz.1204) o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która weszła w życie 10.03.2003 r., wyraża zgodę na otrzymywanie poczty droga elektroniczną oraz na umieszczenie danych w bazie adresowej Sercanów Talent Duszpasterstwo Przedsiębiorców i Pracodawców, zachowując prawo do ich wglądu, poprawiania lub usunięcia.