Tygodnik Katolicki „Niedziela” w nowej odsłonie

Nowa szata graficzna swobodnie operuje światłem i kontrastami, eksponując elementy kluczowe dla współczesnej prasy, takie jak cytaty, wybicia czy infografiki. Łączy nowoczesne formy wyrazu w czytelnej i przejrzystej formie, wychodząc naprzeciw potrzebom odbiorców z różnych grup wiekowych. Szczególny nacisk postawiono na wyeksponowanie publicystyki – na łamach tygodnika publikują komentatorzy i felietoniści specjalizujący się zarówno w tematyce kościelnej, jak i społeczno-politycznej czy rodzinnej.

Tygodnik Niedziela

Jak zapowiada redaktor naczelny „Niedzieli” ks. dr Jarosław Grabowski, zmiana dotyczy jedynie formy tygodnika. „Niedziela” nadal będzie stać na straży katolickich wartości, bronić wiary i Kościoła, pomagać czytelnikom wzrastać w wierze.

– Zależy mi, żeby „Niedziela” była nowa, ciekawa i wierna. A to oznacza inny sposób przekazu, nowy język, nowe pomysły. „Niedziela” ma być ciekawa, czyli inspirująca i nieszablonowa. Ma dawać świadectwo naszej chrześcijańskiej sprawności, której osią działania są zawsze ewangeliczne wartości – podkreśla ks. Jarosław Grabowski.

płyta z kolędami

Prace nad layoutem powierzone zostały Pracowni Register, krakowskiej firmie zajmującej się projektowaniem czasopism i custom publishingiem. Za skład kolejnych wydań odpowiada kilkunastoosobowy zespół z centrali tygodnika w Częstochowie. 

– Nowy layout „Niedzieli” to zdecydowany krok ku nowoczesności, ale z poszanowaniem potrzeb jej tradycyjnych odbiorców. Zaprasza młodego czytelnika, a jednocześnie, m.in. dzięki dobraniu odpowiednio czytelnego liternictwa, nie wyklucza osób starszych – wyjaśnia Jacek Gruszczyński z Pracowni Register.

Kampanię wprowadzającą „Niedzielę” w nowej odsłonie wsparli m.in. Krzysztof Ziemiec i Wojciech Modest Amaro.

W nowej odsłonie „Niedzieli” czytelnik otrzyma także specjalny dodatek liturgiczny, w którym znajdą się m.in. komentarze do codziennej Ewangelii, homilie czy Biblijne ABC. Kolejną nowością będzie „Niedziela z kulturą”. - Będzie to 12-stronicowy minimagazyn, w którym obok programu telewizyjnego na cały tydzień znajdą się zarówno krótkie formy, jak i dłuższe materiały związane z kulturą. Będziemy pisać o książkowych nowościach, filmach i muzyce różnych nurtów, zapraszać czytelników na wystawy i przybliżać warte uwagi sztuki teatralne. Nie zabraknie także lubianej krzyżówki – opisuje kierownik dodatku kulturalnego Marta Żyszkowska–Zeller.

Od piątku 20 grudnia zmieni się także portal internetowy tygodnika. Niedziela.pl w odświeżonej wersji to połączenie tradycji i nowoczesności. To znacznie więcej informacji, nie tylko z życia Kościoła, ale także z kraju i ze świata - ukazanych z perspektywy ludzi wierzących. Więcej będzie także artykułów z dziedziny duchowości, promowania ciekawych akcji, do współtworzenia których portal pragnie zaprosić znane i inspirujące osoby.

– Portal niedziela.pl chce być blisko czytelnika, ewangelizować, wspierać rozwój duchowy, formować katolików przez codzienny dostęp do tekstów modlitw, liturgii, rozważań Słowa Bożego. Zmieniamy się dzięki Wam, bo codziennie nas inspirujecie – mówi Monika Książek, kierownik portalu niedziela.pl .

W numerze świątecznym „Niedzieli”, przygotowanym już w nowym kształcie, znajdują się m.in.: najnowszy list pasterski papieża Franciszka o wartości żłóbka; lubiany przez czytelników kalendarz ścienny na 2020 r., którego inspiracją stał się sługa Boży kardynał Stefan Wyszyński oraz płyta z kolędami i pastorałkami zespołu Golec uOrkiestra wraz ze śpiewnikiem.

– Czytam „Niedzielę” od wielu lat i obserwuję intensywnie, jak to pismo w ostatnich latach bardzo się zmienia, w ostatnich miesiącach jeszcze bardziej, na plus oczywiście. Więc sam jestem ciekaw, co może się wydarzyć od tego najbliższego numeru. W czym jeszcze ten tygodnik może być bardziej, jak rozumiem, nowoczesny, także graficznie. Taki tygodnik jak „Niedziela” jest dziś bardzo potrzebny. Wspieram mocno i mam nadzieję, że ta nowa odsłona udowodni, że może być jeszcze lepiej – podkreśla Krzysztof Ziemiec, znany polski dziennikarz.

– „Niedziela” - już w swojej nazwie wprowadza nas w klimat wyjątkowy, bo przecież odnoszący się do dnia poświęconego samemu Bogu. Z tego wynika wielka odpowiedzialność za Słowo, za treści i płynącą z nich postawę umocnienia naszej wiary. Te misje „Niedziela” wypełnia wzorowo – dodaje Wojciech Modest Amaro.

Tygodnik Katolicki „Niedziela” ukazuje się z przerwami od 1926 r. Obecnie to pismo o zasięgu ogólnopolskim; jest instytucją multimedialną z własnym studiem internetowym, radiowym i telewizyjnym; ma również autorską serię wydawniczą „Biblioteka Niedzieli”.

„Niedziela” ma swój profil na Twitterze (@niedziela_pl) i Facebooku (tkniedziela).