Nieśmiertelni

 

 

Płyta dedykowana jest prześladowanym w różnych rejonach świata chrześcijanom, którzy niejednokrotnie ponoszą śmierć za swoją wiarę, stając się ofiarami konfliktów religijnych i zbrojnych. „Okazuje się, że słowa Chrystusa wypełniają się na naszych oczach – będziecie wydawani, mordowani z powodu wierności imieniu Jezus” – mówi ks. Adam Parszywka Prezes Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego – Młodzi Światu.

Wojna domowa w Syrii spowodowała już śmierć ponad 400 000 ludzi. A ponad 5 milionów zmuszonych zostało do ucieczki z rodzinnego domu. „Nie możemy być obojętni na ból, cierpienie i dramat tych ludzi” – mówią pomysłodawcy i producenci płyty „Nieśmiertelni”. Dochód z jej sprzedaży w całości zostanie przekazany na pomoc mieszkańcom Aleppo.

„Dotarliśmy do Aleppo, miasta zniszczonego przez nienawiść do Boga i ludzi. Chcemy nie tylko zwrócić uwagę na cierpienie chrześcijan, ale przede wszystkim na zwycięstwo, jakie odnoszą oni w momencie składania ofiary ze swojego życia. Oni wybrali Chrystusa. Ty też każdego dnia stajesz przed wyborem przyznania się do wiary w Chrystusa, choć nie musisz przelewać krwi. Życie w Chrystusie czy duchowa śmierć? Decyzja należy do Ciebie” – stawia sprawę jasno ekipa SWM – Młodzi Światu, która współodpowiada za projekt „Nieśmiertelni”.

Jak przekonują twórcy, płyta jest także wezwaniem do przebaczenia, które pokonuje nienawiść i daje prawdziwe zwycięstwo. Pokazujemy postawy tych, którzy naśladując cierpiącego Chrystusa, przebaczają swoim oprawcom. „Zachęcamy do modlitwy w intencji prześladowanych chrześcijan, ale również o nawrócenie ich prześladowców” – apelują.

Historie prześladowanych chrześcijan zostały opowiedziane także w filmach od lat tworzonych przez Studio Filmowe SWM – Młodzi Światu. Płyta „Nieśmiertelni” stanowi bowiem kolejną, najnowszą odsłonę prowadzonej przez SWM akcji, której celem jest pokazanie skali dramatu prześladowanych chrześcijan oraz niesienie realnej pomocy ofiarom.

Na płycie znajduje się 16 premierowych utworów. Autorem muzycznej strony przedsięwzięcia jest Darek Malejonek wraz z zespołem Maleo Reggae Rockers. Na płycie wystąpili: Adeb Chamoun, Milo Kurtis, Jerzy Mazzoll, Muniek Staszczyk, Magda Frączek, Arkadio, Kinga Kielich, Sebastian Karpiel-Bułecka, Ola Maciejewska, Natalia Niemen, Łukasz Golec, Paweł Golec, Kuba Podolski, Lidia Pospieszalska, Kinga Berkowicz, Dorota Frontczak-Fiedorowicz, Angelika Korszyńska-Górny, Maleo Reggae Rockers oraz zespół niemaGOtu.

Utwory zostały skomponowane w różnych stylach muzycznych. Teksty do piosenek stworzyli w większości sami wykonawcy. Inspirację do ich powstania stanowiły konkretne fakty związane z losami chrześcijan prześladowanych na całym świecie, m.in. w Pakistanie, Egipcie, Sudanie, Nigerii czy Peru.

Muniek Staszczyk napisał piosenkę o historii Asii Bibi – pakistańskiej chrześcijance skazanej na karę śmierci za rzekome bluźnierstwo przeciw Mahometowi; uwięziona od niemal ośmiu lat czeka na rozpatrzenie swej apelacji. „Rock jest muzyką, która musi reagować na pewne rzeczy. Zawsze w T.Love starałem się śpiewać o czymś. Tak się to wszystko ułożyło duchowo – najpierw dostałem zaproszenie do projektu od Darka Malejonka, później dostałem film o Asii Bibi – ja ten film obejrzałem i do tego napisałem kawałek” – opowiada Muniek Staszczyk.

W ostatnich dniach pojawiły się nowe informacje o Asii Bibi. Z okazji Świąt wielkanocnych pozwolono jej spożyć kolację w towarzystwie swego męża. Podczas pośpiesznej kolacji modliła się z mężem o swe uwolnienie. „Proszę Cię Panie Jezu, daj mi wolność. Ty, który powstałeś z martwych, Ty Zmartwychwstały, spraw, aby również Twoja córka Asia wraz z Tobą powstała. Skrusz moje kajdany, spraw, by moje serce mogło się wyrwać zza tych krat i towarzysz mej duszy, by była bliska mym krewnym i była zawsze blisko Ciebie. Nie opuszczaj mnie w chwili trwogi, nie pozbawiaj mnie swej obecności. Ty, który cierpiałeś męki i krzyż, ulżyj moim cierpieniom. Trzymaj mnie blisko siebie, Panie Jezu” – modliła się w Wielki Czwartek Asia Bibi. 

Tymczasem pakistańscy imamowie domagają się jej stracenia. Ich zdaniem odwlekanie egzekucji podważa zaufanie Pakistańczyków do oficjalnego wymiaru sprawiedliwości. Uważają, że gdyby Asia Bibi została powieszona, w Pakistanie nie dochodziłoby do samosądów za bluźnierstwo przeciw Koranowi i Mahometowi. 

„Co ja mogę zrobić? Jako chrześcijanin, człowiek wierzący jestem tutaj na tej ziemi i jeżeli mogę coś zrobić jako piosenkarz, czy wokalista, to angażuję się. Nie znam tej kobiety, ale nie chciałbym, żeby we współczesnym świecie siedziała zupełnie niewinna gdzieś w pakistańskim więzieniu” – mówi Muniek Staszczyk, który jest autorem piosenki o Asii Bibi.

Na okładce płyty „Nieśmiertelni” znajduje się reprodukcja ikony stworzonej specjalnie z myślą o tej płycie. Umieszczony w jej centrum krzyż, symbol zwycięstwa, otaczają zastępy świętych męczenników wielbiących Boga. Ci, którzy oddają swoje życie za wiarę w Jezusa, to właśnie tytułowi Nieśmiertelni.

Okładkowy krzyż wykonany został na wzór krzyża bizantyjskiego, którego centralną postacią jest Zmartwychwstały Chrystus. Krzyż w oryginale wykuł Leszek Sikoń z pocisku rakietowego, który uderzył w chrześcijańską szkołę w Aleppo. W ten symboliczny sposób narzędzie śmierci stało się znakiem zwycięstwa nad nią. Część tego pocisku została przetopiona i znajduje się w krzyżykach dołączonych do każdego krążka „Nieśmiertelni”. „Zakładając ten krzyżyk na szyję, czy wieszając na ścianie, pamiętaj o prześladowanych za wiarę, którzy na zawsze pozostaną Nieśmiertelni” – apelują twórcy płyty.

Salezjanie prowadzą całoroczne oratorium (świetlicę dla dzieci i młodzieży). Codziennie około 800 dzieci zbieranych jest autobusem przemierzającym ulice Aleppo, by przez kilka godzin mogły zapomnieć o codziennych problemach i cieszyć się ze spotkania z rówieśnikami. W oratorium jest czas na wspólną modlitwę, katechezę, a także gry i zabawy.

Płyta ma formę cegiełki. Od 9 kwietnia można ją nabyć na stronie projektu  HYPERLINK "http://www.niesmiertelni.swm.pl" www.niesmiertelni.swm.pl. Całkowity dochód z płyty zostanie przeznaczony na wsparcie dzieci i młodzieży z Aleppo oraz ich rodzin, które ucierpiały na skutek wojny.