Wyższe Seminarium Misyjne Księży Sercanów w Stadnikach zaprasza na relację z e-sympozjum naukowego „Maryja w teologii i sztuce chrześcijańskiej”, które odbyło się 6 maja br.
Sympozjum naukowe „Maryja w teologii i sztuce chrześcijańskiej”
Sympozjum rozpoczął wykład „Figura Maryi w przepowiadaniu Słowa Bożego w Tradycji Ojców Kościoła” wygłosi ks. prof. Marcin Rafał Wysocki (KUL). O wyzwaniach mariologii XXI wieku mówił ks. dr hab. Marek Gilski (UPJPII), a mariologiczno-eklezjologiczną interpretację obrazu niewiasty z 12. rozdziału Apokalipsy przedstawiła dr Danuta Piekarz (UJ).
Drugą część sympozjum otworzył wykład ks. prof. Dariusza Klejnowskiego-Różyckiego (UO) „Maryja w ikonografii chrześcijańskiego Wschodu”. O sekwencji „Stabat Mater” we włoskich interpretacjach muzycznych doby XVIII wieku mówiła dr hab. Renata Borowiecka (AMK), a dr hab. Beata Bolesławska-Lewandowska (IS PAN) przedłożyła temat „Łzy lejąca” w arcydziełach muzyki polskiej XX wieku. Wątki maryjne mozaik Centro Aletti w Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie przedstawił ks. Lucjan Bartkowiak CR (Atelier Sztuki Sakralnej Aletti.pl).
Całość
Figura Mari w przepowiadaniu Słowa Bożego w Tradycji Ojców Kościoła - ks. dr hab. Marcin Wysocki
Wyzwania mariologii XXI wieku - ks. dr hab. Marek Gilski
Mariologiczno-eklezjologiczna interpretacja obrazu niewiasty z Ap 12 - dr Danuta Piekarz
Maryja w ikonografii chrześcijańskiego Wschodu - ks. dr hab. Dariusz Klejnowski-Różycki
Sekwencja "Stabat Mater" we włoskich interpretacjach muzycznych doby XVIII wieku - dr hab. Renata Borowiecka
"Łzy lejąca" w arcydziełach muzyki polskiej XX wieku - dr hab. Beata Bolesławska-Lewandowska
Wątki maryjne mozaik Centro Aletti w Sanktuarium św. Jana Pawła II w Krakowie - ks. mgr lic. Lucjan Bartkowiak CR
Pozostaw odpowiedź